الحالق روستای هفت چشمه به شهر ایلام در حال پیگیری است

تاریخ ارسال : 1402/07/25

الحالق روستای هفت چشمه به شهر ایلام در حال پیگیری است

ترنم بهاری / استاندار ایلام با اشاره به اینکه خدمات رسانی به روستای هفت چشمه در اولویت قرار دارد، گفت: مسئله الحالق روستای هفت چشمه به شهر ایلام در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ترنم بهاری از ایلام ،  “حسن بهرام نیا” روز پنجشنبه در جمع مردم روستای هفت چشمه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به شکست صهیونیست ها از حملات حماس، اظهار کرد: حملات پی در پی حماس از زمین، آسمان و دریا باعث عقب راندن صهیونیست ها شده است.

وی با اشاره به اینکه روزگاری نیروهای مقاومت با سنگ از خود دفاع می کردند، افزود: امروز نیروهای مقاومت با غیرت دینی و با موشک، دشمن را ذلیلانه به عقب کشانده اند، این ها پیام های مهمی برای جهان دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه با این اقدامات رژیم صهیونیست ها زودتر از موعد مقرر به نابودی کامل خواهد رسید، گفت: همه دنیا دیدند که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نتوانست مانع از حملات موشکی حماس شود، نگرش نیروهای حماس که برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است با حملات عزتمندانه و عملیات طوفان الاقصی موجب تحقیر رژیم جعلی اسرائیل شدند.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به حضور مسئولان در روستای هفت چشمه اظهار کرد: این روستا بیش از ۵ هزار نفر جمعیت دارد و از روستاهای بزرگ استان ایلام است که علاوه بر وسعت و جمعیت دارای جوانان فرهیخته‌ای است که از مصادیق آن قبولی تعداد زیادی از دانش‌آموزان این روستا در رشته‌های مهم پزشکی است که از ضریب هوشی بالای برخوردار هستند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه آمار قبولی دانش آموزان این روستا در رشته های مختلف پزشکی نشان از ظرفیت های بالای علمی در روستای هفت چشمه دارد، تصریح کرد: روستای هفت چشمه وسعت و جمعیت خوبی دارد، علاوه بر این موارد ظرفیت خود مردم نیز برای توسعه پای کار است.

وی تصریح کرد: لذا به واسطه به این مزیت ها باید توجه ویژه ای به روستای هفت چشمه صورت گیرد، باید بر اساس شاخص ها برای توسعه روستای هفت چشمه در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… برنامه ریزی کرد.

بهرام نیاز یادآور شد: بحث الحاق روستای هفت چشمه به شهرستان ایلام یکی از موارد مهمی است که باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، معاونت عمرانی استانداری و با کمک راه و شهرسازی، بنیاد مسکن وضعیت موجود بافت روستا را بررسی و برای ارسال به کمیسیون ماده پنج برای تصویب طرح جامع روستا ارائه کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: لازم است که حداکثر تا ۲ تا سه ماه آینده این مهم محقق شود، تلاش می کنیم هرچه زودتر مسئله الحاق روستای هفت چشمه به شهر ایلام صورت گیرد.

وی ادامه داد: توسعه شهر ایلام نیازمند الحاق بعضی از مناطق که شرایط لازم را دارند، است، بر همین اساس این الحاق به عنوان یک اولویت کاری در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

بهرام نیا تصریح کرد: بنیاد مسکن استان ایلام تا مشخص شدن وضعیت الحاق روستای هفت چشمه به شهر ایلام، تمامی خدمات فنی و زیرساختی را به این روستا را ادامه می دهد و هیچ گونه خدمات قطع نمی شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: بسیاری از کوچه های روستای هفت چشمه خالی است و جزو چند مورد از معابر روستا، تاکنون مابقی معابر و کوچه ها آسفالت نشده و دستگاه های خدمات رسانی هرچه زودتر بحث آسفالت روستا را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه مردم این روستا در همه عرصه ها در کنار نظام و انقلاب بوده اند و باید خدمات رسانی به مردم افزایش یابد، تصریح کرد: یکی از ویژگی های دولت سیزدهم حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات آنها است.

بهرام نیا گفت: شخص رئیس جمهور لحظه به لحظه مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می کنند، این مردم محوری از ویژگی های اصلی دولت کار و کرامت است.

براساس این گزارش، استاندار ایلام در جمع مردم روستای هفت‌چشمه به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ماموریت داد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن بافت روستای هفت چشمه را با وضع موجود در کمیسیون ماده (۵) مطرح و طرح جامع آن تهیه و تصویب شود.

  “عبدالصاحب نادری”  در حاشیه بازدید استاندار ایلام از روستای هفت چشمه ایلام و دیدار مردمی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) این روستا، اظهار کرد: روستای هفت چشمه از مهمترین مناطق روستایی شهرستان ایلام در بحث های اقتصادی بوده و بیشتر مردم این روستا صاحب شغل هستند.

وی با اشاره به آمار بالای قبولی دانش آموزان این روستا در کنکور، افزود: مردم این روستا در دوران انقلاب و دفاع مقدس رشادت های فراوانی از خود برجای گذاشتند و چندین شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته در راستای شعار عدالت محوری دولت نگاه ویژه ای به روستای هفت چشمه شده است، تصریح کرد ۲۱ هزار مترمربع کار آسفالت در روستای هفت چشمه صورت گرفته است.

نادری تصریح کرد: روکش آسفالت معابر اصلی روستا یکی از خواسته های اصلی مردم بود که این مهم نیز محقق شده و در آینده بخش های دیگر نیز آسفالت می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های آموزشی و ورزشی روستای هفته چشمه تکمیل شده است، یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان و دیگر بخش ها نیز اقدامات خوبی در این روستا صورت گرفته است.

فرماندار ایلام تصریح کرد: روستای هفت چشمه به عنوان یکی از روستاهای مورد هدف توانمندسازی به وزارت کشور معرفی شده و مردم روستا انتظار دارند در بحث الحاق به شهر ایلام نیز مساعدت لازم صورت گیرد.

نادری گفت: خواسته ها و مشکلات مردم روستا امروز نیز بررسی می شود و در آینده ای نزدیک برنامه های مهمی برای توسعه و حل مشکلات روستا اجرایی خواهد شد.

مدرکل بنیاد مسکن ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۹۰ هزار مترمربع کار آسفالت در روستاهای شهرستان ایلام انجام شده است، افزود: تعدادی از روستاهای شهرستان به طور کامل آسفالت شده‌ است.

حبیب الله محبی با اشاره به اینکه طرح نهضت آسفالت در وسعت ۲۱ هزار متر مربع در روستای هفته چشمه انجام شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در همه شهرستان‌ها، چند روستا به طور کامل آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های به خصوص مساله آسفالت خواسته اصلی مردم روستاها است، افزود: هیچ گونه خدماتی در بخش مسکن در روستای هفت چشمه قطع نشده و تمامی خدمات فنی بنیاد مسکن در این روستا ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام تصریح کرد: در تلاش هستیم طرح بازنگری طرح هادی در بعضی از روستا از جمله روستای هفت چشمه اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۷ درصد همکاران ما بازنشسته شده‌اند، افزود: ۲ مدرسه ابتدایی و ۲ مدرسه راهنمایی در روستای هفت چمشه فعال است و هیچ مشکلی در بحث کمبود معلم در این روستا وجود ندارد.

علی درویشی بیان کرد: امروز به صورت میدانی نیز وضعیت مدارس روستای هفت چشمه در بحث تجهیزات بررسی و مشکلات مورد نظر حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه به میزان کافی بهورز و نیروهای بهداشتی در سطح روستا وجود دارد، گفت: شبانه روزی کردن درمانگاه هفت چشمه نیازمند جمعیت روستا به ۱۳ هزار نفر است.

جاسم محمدی»” تصریح کرد: اگر داروساز بخش خصوصی متقاضی وجود داشته باشد، در اولین فرصت مجوز داروخانه شبانه روزی برای این منطقه صادر می‌شود.

معاون آب و فاضلاب ایلام نیز در این دیدار گفت: یک هزار و ۸۶۰ انشعاب آب در این روستا وجود دارد، در راستای طرح جهاد آبرسانی ساخت ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستا در حال انجام است.

“محمدرضایی” بیان کرد: یک مخزن یک هزار مترمکعبی آب در روستای هفت چشمه احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز با اشاره به اینکه طرح تامین آب اراضی روستای هفت چشمه برای ۳۰۰ هکتار در دو فاز در حال اجرایی شدن است.

آذرنوش عموزاده بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای کل این پروژه نیاز است.

روستای هفت چشمه با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوب غربی شهر ایلام قرار گرفته و با شهر ایلام کمتر از ۲ کیلومتر فاصله دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: امسال با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام و سپاه پاسداران استان ۱۴ واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند روستای هفت چشمه احداث و واگذار شد.

 “رضا طاهری  در جریان بازدید استاندار ایلام و جمعی از مسوولان استانی از روستای هفت چشمه شهر ایلام اظهار کرد: سال گذشته و در حوزه اشتغال ۱۰۰ طرح خرد و کلان در روستای هفت چشمه از توابع شهرستان ایلام ایجاد شد.

وی افزود: در سال جاری نیز ۶۹ طرح اشتغالزایی در دستور کار این اداره کل در روستای هفت چشمه قرار دارد که در این خصوص تسهیلات لازم توسط بانک های عامل استان پرداخت خواهد شد.

طاهری تصریح کرد: تاکنون طرح های مهمی در حوزه اشتغال در این روستا با حمایت کمیته امداد اجرایی شده و بیش از ۱۰۰ طرح خرد در این راستا اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از واگذاری ۲۵ قلم انواع کالاهای اساسی به خانوارهای نیازمند روستای هفت چشمه در سال جاری خبر داد و یادآور شد: طی این مدت ۳۵ فقره وام ضروری و کارگشایی در نیمه نخست سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به خانواده های نیازمند، ارائه جهیزیه و لوازم ضروری خانه و…از دیگر اقدامات کمیته امداد در روستای هفت چشمه بوده است.

موضوع خبر :
  • الحالق
  • روستای
  • هفت
  • چشمه
  • شهر
  • ایلام
  • حال
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (5)

نظر شما در مورد الحالق روستای هفت چشمه به شهر ایلام در حال پیگیری است چیست؟

سوال: